DSC01666.jpg

HVA ER CROSSFIT 

01

KONDISJON

02

UTHOLDENHET

03

STYRKE

04

FLEKSIBILITET

05

SMIDIGHET

06

BALANSE

07

KOORDINASJON

08

NØYAKTIGHET

09

STYRKE

10

HASTIGHET

CROSSFIT FORKLART MED 100 ORD

Constantly Varied, High Intensity, Functional Movement

Spis kjøtt og grønnsaker, nøtter og frø, litt frukt, litt stivelse, men ikke sukker. Tilpass matinntaket til treningen, og det energibehovet du trenger for å prestere. Øv og trene vektløfting: markløft, knebøy, press, rykk og støt. samtidig som du mestrer de grunnleggende turnøvelser som pull-ups, dips, tau klatring, push-ups, sit-ups og håndstående alt i sammenheng  med utholdenhets- og kondisjonsøvelser: sykkel, løp, hopp, svømming, roing. Gjennomfør hardt og fort. Fem eller seks ganger i uken hvor du blander disse elementene i så mange kreative kombinasjoner og mønstre som mulig. Rutiner er fienden. Hold treningen kort og intens. Lær deg alltid noe nytt og utfordre deg selv med nye bevegelser og idretter.

Sitert av Coach Greg Glassman, CrossFit Founder and CEO (Courtesy of CrossFit Inc.) 
(Egen oversettelse.) 

CROSSFIT ER MYE MER ENN BARE TRENING!

ER CROSSFIT FOR MEG?

Crossfit er et treningsprogram som starter med grunnleggende øvelser og skalerer opp i intensitet, kompleksitet og belastning når treningsnivået øker.

 

Crossfit fokuserer på funksjonelle bevegelser som du kan dra nytte av i hverdagen, og er derfor gjeldende for alle.

 

De viktigste egenskapene er at du har et ønske om:

- å komme i form

- å utfordre deg selv

HVORFOR CROSSFIT?

GOALS

VARIERT TRENING

COACHING

BYGGE OPP SELVTILLITEN DIN

SOSIALT FELLESSKAP

SKALERING

ØKT PRESTASJON I ANNEN SPORT

RESULTATER PÅ KORT TID

KONKURRANSE

UTFORDRER HJERNE OG KROPP

VARIERT TRENING

KOMME I FORM

EN SUNN LIVSSTIL

 

 

FAQ

Ofte stilte spørsmål

Må jeg være i form for å trene Crossfit?


Nei! Det er nettopp derfor mange begynner med denne treningsformen, for å komme i form. Uansett hva ditt nåværende treningsnivå er, kan du starte med CrossFit. Du kan starte med CrossFit selvom du har aldri trent før, eller om du tidligere har vært skadet. Du vil få tilrettelagt treningen etter deg og ditt nivå. Med CrossFit treningsøkter ønsker vi å hjelpe enhver person med å lykkes.




Er CrossFit trygt?


Ja, det er det. Du kan skade deg i hvilken som helst annen trening, men CrossFit er tryggere sammenliknet med mange andre aktiviteter. Vi har flere sider ved Crossfit:
1. Mekanikk - gjøre øvelsene med god teknikk
2. Konsistens - evnen til å gjøre bevegelsene flere ganger
3. Intensitet - hastigheten øvelsene blir utført med




Er CrossFit hardt og vanskelig?


CrossFit er så vanskelig som du gjør det til selv. Innen CrossFit er det øvelser som kan være ukjent. Du vil få veiledning og oppfølging i hvordan man utfører disse på en effektiv og trygg måte. Mange får gode mestringsopplevelser rundt dette. Vi hjelper folk til å presse grensene for sine egne toleranser, men bare du kan få mest mulig ut av dine egne treningsøkter med hvor mye arbeid du legger i dem.




Hvor ofte må jeg trene?


Det avhenger av hvordan formen din er i dag. Vi anbefaler og oppmuntrer nybegynnere til å trene 2-3 dager i uken. Med denne hyppigheten vil du få mye ut av treningen din, og resultatene vil komme. Etter hvert som treningstilstanden din blir bedre og du tåler mer trening, kan du øke til 3-5 ganger i uken. Man bør uansett ta hensyn til dagsform og totalbelastningen. God systematikk med nok restitusjon sikrer deg en tryggere og raskere fremgang.




CrossFit har egne ord og uttrykk for mye? Hva betyr alt sammen?


Det stemmer at vi har en liten "ordbok" for ord og uttrykk. Sjekk ut denne på vår egen side "Crossfit Confused," for en komplett liste med betydning.




Hvordan ser min aller første CrossFit time ut?


Det viktigste for oss er at du føler deg komfortabel og har det gøy! En av våre trenere vil gi deg en omvisning på fasilitetene. Vi vil gå gjennom målene dine, og lære hvordan vi best kan hjelpe deg. Ut i fra dette tilpasser vi øktene etter dine forutsetninger og behov.




Hvor lang tid tar det før jeg ser resultater?


Dette avhenger av hvor hardt du er villig til å jobbe. Hvis du er villig til å spise riktig, komme systematisk på trening og å jobbe disiplinert mens du er her, så kan du potensielt begynne å se resultater om få uker. Den gjennomsnittlige personen kan forvente å se fysiske endringer etter rundt fire uker. Mange opplever også mer energi i hverdagen, bedre søvnrytme, bedre fokus og mindre stress, etter noen økter.





 

Åpningstider

 

Man - Tors

09:00 - 21:30

Fredag 

09:00 - 20.30

Lørdag 

10.00 - 12.00

 

Helligdager

Annonseres egene åpningstider

Kontakt

post@crossfithorten.no
+ 47 41394521

Lokasjon

Beverstien 3B
3188 Horten

© 2019 CROSSFIT HORTEN

  • Instagram - Hvit Circle
  • w-facebook